Saturday, February 5, 2011

omak oh omak...

"dalam rumah ni ada peraturan, kalau x ikut peraturan, anda akan dijual keseluruhannya!"

penah x you all dgr benda ni? hahaha :D smestinya. walaupun x sama mcm cerita p.ramlee, tp lebih kurang la kan? mcm mna ley dtg ayat ni?

alkisahnya, si sebuah rumah yg terpencil di hulu langat. terdapat sepasang suami isteri yg mempunyai 5 org anak. seorang putera dan 4 org puteri.. ke semua anak2 mereka, suka makan! suka bebenor.. masak la apa aje, kejap je kang, habis laa..

tp anak2 mereka ni, ada keburukan. suka makan depan tv. asal makan je, x penah lekat kat meja makan, mesti lari ke depan tv. makan dpn tv, blaja depan tv, tido dpn tv.. seb bek x solat dpn tv. so pasangan suami isteri ni pun, runsing. mcm mna nak ajar anak2 mereka. dari sebesar2 anak, smpai la sekecil2 anak, sume sama, makan dpn tv. sanggup bentang tikar, as long as, makan depan tv.

maka, pada suatu hari, terbang la satu idea ke dalam fikiran si isteri. dia punya idea, baeeekkkkk punyaaaa~~~
dia pun keluarkn la titah seperti ayat yg paling di atas..maka, anak2 nya pun, tertelan la air liur masing2. hahahaha :D mereka sume makan di meja makan, dgn aman dan damai~
hahahaha :D

tamat cerita.

okay, aku rasa down gila sbb x dpt makan dpt tv. perghhh... kena makan kat meja, rsa lain doe. tp.. seb bek mak aku arrange kn meja makan, dpt tgk tv gak. hebat la mak aku! hahaha :D balek2 je utk cny, mmg terkjut dgr perintah terbaru ni...
xpe la, ada kebaikannyaaaa........ :D


ptg td, aku ke rumah abg kesayangan aku.. kesayangan ke? org yg aku anggap mcm abg aku. sbb dy mmg protective :)
jumpa kakak. rsa lega sgt2 bila dpt jumpa. kalau bule nak jumpa hari2. huhuhu :(
smoga kakak cpt sht. rindu nak dgr suara kakak.
aku suka sgt2 bila jumpa mama, sbb dy seorang yg positif. kita akan rsa positif bila dgn dia. suka sgt2 :)
thnx abg. thnx mama. really appreciate it.


p/s : kangan sama kenangan kita. the sweet memories ever. :)




No comments:

Post a Comment